Som et ledd i jobben med å digitalisere byggenæringen, tilbyr Byggtjeneste nå de ulike byggevarehusene skreddersydde webinarer for å øke kompetansen i ByggDok, slik at deres proffkunder kan bli enda mer digitale.
Kristine Bergendahl – produkteier for ByggDok.
– Våre skreddersydde webinarer gir økt kunnskap om ByggDok og bruken av produktet til byggevarekjeders proffselgere, salgssjefer og kommersielle ledere, forteller produkteier for ByggDok, Kristine Bergendahl.
Fyll ut kontaktskjema for en uforpliktende prat med Kristine Bergendahl for å komme i gang med et kurs som passer dere.
Det at Byggtjeneste nå velger å tilby skreddersydde webinarer for å lære opp de ulike virksomhetene i ByggDok har sin naturlige forklaring.
– Vi skreddersyr webinarene fordi behov og organisering kan være forskjellig fra virksomhet til virksomhet. Da får vi gått ordentlig gjennom ByggDoks funksjoner basert på den aktuelle virksomhetens daglige virke, og da får vi også størst effekt, sier Bergendahl.
Etter endt gjennomføring av et skreddersydd webinar, jobber Byggtjeneste sammen med byggevarehuset for å få én ByggDok-ansvarlig i hver butikk.
– Vi benytter konseptet «train the trainee», altså at én medarbeider i virksomheten får inngående kompetanse, og dermed det overordnede ansvaret for ByggDok både mot butikkens kunder og internt. Den utvalgte er rett og slett byggevarehusets superbruker når det gjelder ByggDok, sier Bergendahl.
Når det gjelder selve gjennomføringen av webinaret er dette lagt opp til å være så kort og konkret som over hodet mulig. Normalt sett er seansen unnagjort på en drøy halvtime.
– Webinaret er en inngangsport og en inspirasjon som viser mulighetene som ligger i ByggDok. Deretter samarbeider vi videre med onboardingplanen, der vi har fokus på forventninger og målsettinger tilpasset butikken, deres kunder og selvfølgelig superbrukeren på ByggDok hos byggevarebutikken, sier produkteieren.
TIL TOPPEN